Доброжелательность, терпение, ответственность — три кита профессии продавца
Штогод у першую суботу ліпеня работнікі гэтай галіны адзначаюць сваё прафесійнае свята – Дзень кааперацыі Рэспублікі Беларусь.
Прафесіяналы з вялікай літары працуюць у магазіне “Родны кут” у вёсцы Міратычы. Прадаўцы прызнаюцца, што самае галоўнае ў іх дзейнасці – гэта адносіны да пакупнікоў.
– Прыемная, усмешлівая жанчына, якая выклікае прыхільнасць да сябе, умее хутка наладжваць кантакт нават з самымі патрабавальнымі і пераборлівымі спажыўцамі, – менавіта так адклікаюцца аб загадчыцы магазіна Наталлі Савоська калега Наталля Машчонская і пакупнікі-аднавяскоўцы. А гэта значыць, што чалавек на сваім месцы, любіць сваю справу і аддае ёй не толькі фізічныя, але і душэўныя сілы.
– Ніколі не думала, што давядзецца працаваць прадаўцом, – прызнаецца Наталля Канстанцінаўна і дадае: – Час дыктуе свае ўмовы і ўносіць папраўкі і карэктывы ў лёсы людзей, якія жывуць у вёсцы.
Свой працоўны шлях у галіне гандлю суразмоўца пачала ў 2008 годзе ў краме ў роднай вёсцы Міратычы. Пачынала прадаўцом. Працавітасць і адказнасць у рабоце далі свае вынікі – ужо сем гадоў загадчык гэтага ж сельскага магазіна. Яна на сваім месцы і цяпер ужо не бачыць сябе ў іншай прафесіі.
– На першы погляд можа здацца, што праца прадаўца аднастайная і сумная, – дзеліцца Наталля Канстанцінаўна, – аднак я з гэтым не магу пагадзіцца, бо кожны дзень мы сутыкаемся з рознымі людзьмі і да кожнага трэба знайсці індывідуальны падыход. Вось ўсміхнешся чалавеку – табе адкажуць узаемнасцю, і на душы адразу становіцца святлей. А калі ўзнікае канфліктная сітуацыя, то галоўнае – захоўваць спакой. Работа з людзьмі прымушае быць не толькі прадаўцом, але яшчэ і псіхолагам. Часта вяскоўцы прыходзяць да нас не толькі, каб нешта купіць, але яшчэ і выгаварыцца: падзяліцца радасцю або нейкімі жыццёвымі праблемамі.
Пакуль размаўляю з Наталляй Канстанцінаўнай, аглядаю магазін. Вялікі асартымент, арыгінальная выкладка – усё прадумана да дробязяў. Тут пакупнік можа знайсці як харчовыя, так і прамысловыя тавары. Адным словам, ёсць усё неабходнае. У магазін прыемна зайсці – усюды чысціня, парадак. Жыхарам вёскі Міратычы пашанцавала, што тут працуе такая абаяльная, шчырая, добрасумленная жанчына. Адзін з пакупнікоў прызнаўся, што сорамна бывае пайсці без пакупкі, бо загадчыца так ветліва да людзей ставіцца, заўсёды параіць, што лепш купіць, зробіць рэкламу тавара.
– Калі жывеш і працуеш у роднай вёсцы, ведаеш усіх жыхароў, таму не складае цяжкасці вывучыць іх перавагі. Пры выбары асартыменту мы з калегай Наталляй Іванаўнай арыентуемся менавіта на людзей. Стараемся, каб на прылаўках быў выбар і разнастайнасць, а жыхары, у сваю чаргу, з задавальненнем прыходзілі ў краму, – адзначае загадчыца магазіна. – Безумоўна, у нас ёсць асартыментны пералік, які паказвае, якія тавары і ў якой колькасці павінны быць у краме. Мы таксама сочым за сезоннасцю продажу. Летам у вёсцы жыхароў становіцца больш: да бабуль прыязджаюць унукі, жыве шмат дачнікаў, а яшчэ непадалёку знаходзіцца возера Свіцязь, і да нас часта наведваюцца турысты. У гэты перыяд павышаным попытам карыстаюцца садавіна, агародніна, розныя напоі, марожанае і тавары для адпачынку на прыродзе.
На маё пытанне, якія якасці самыя важныя ў працы прадаўца, Наталля Канстанцінаўна адказала, што перш за ўсё гэта добразычлівасць, цярпенне, адказнасць. А стратэгія такога нешматлікага калектыву – ветлівасць і кампетэнтнасць. А ўсё, што яны робяць, – для людзей.
Пра сваю калегу Наталлю Іванаўну Машчонскую загадчыца магазіна гаворыць толькі са станоўчага боку:
– Мы як адна сям’я. Самае важнае ў нас – давер, разуменне і падтрымка. Дзякуючы гэтаму пануе сяброўская атмасфера, і на працу ідзём з добрым настроем.
Кацярына КУКАНАВА
Фота аўтара