Какие бонусы дает обучение в агроклассах и на кого рассчитано, узнали в Циринской средней школе

Сказана

Прэзідэнт Беларусі

Аляксандр ЛУКАШЭНКА:

–  Мы  павінны вызначыць механізм работы сярэдняй школы і ВНУ на перспектыву і вырашыць галоўную задачу – забяспечыць нашай моладзі ўмовы для прафесійнага станаўлення і развіцця ў сваёй краіне. Падкрэслю: найбольш таленавітыя, перспектыўныя навучэнцы павінны быць запатрабаваныя ў нас, на радзіме. Пасля наведвання Нацыянальнага дзіцячага тэхнапарка я яшчэ раз пераканаўся: разумных рабят, тых, што любяць Беларусь, у нас сапраўды шмат. Трэба проста іх падтрымаць, паказаць перспектыву самарэалізацыі і кар’ернага росту. Калі сказаць па-простаму, накіраваць на правільны шлях.

 На нарадзе па пытаннях удасканалення адукацыйнай сферы,

21 верасня 2023 года.

У сярэдніх навучальных установах Карэліччыны дзевяць груп   прафесійнай накіраванасці — педагагічныя, інжынерныя і аграрныя. Чаму вучаць у апошніх і чаму  юнакі і дзяўчаты мараць аб працы ў сельскай гаспадарцы  або выбіраюць інжынерныя спецыяльнасці —  у матэрыяле карэспандэнта раённай газеты “Полымя”.

Ні для каго ні сакрэт,  што апошні час колькасць сельскага насельніцтва зніжаецца. Такая тэндэнцыя, у першую чаргу, негатыўна ўплывае на гаспадаркі, бо кадры, якія ў ідэале павінны “падымаць” сяло, з’язджаюць у горад, кардынальна змяняючы свой уклад жыцця. Але чаму б гэтым маладым людзям не застацца на сваёй малой радзіме: тут яны з самага нараджэння, іх бацькі працуюць на мясцовых прадпрыемствах, а яны самі не па чутках ведаюць пра жыццё бліжэйшых гаспадарак?  Пагадзіцеся і з тым, што паглыбіцца ва ўсе тонкасці жыцця на сяле маладому спецыялісту з горада куды складаней, чым таму, хто тут вырас. Адсюль і лагічнае рашэнне — стварэнне аграрных класаў, груп  для старшакласнікаў сельскіх школ, якія, паступіўшы ў ВНУ, ужо будуць мець уяўленне аб прафесіі.

Каб самой пераканацца і з першых вуснаў пачуць аб усіх  плюсах навучання ў такіх класах,   накіравалася ў Цырынскую сярэднюю школу.

— Ва ўстанове было прынята рашэнне аб адкрыцці агра-профілю ў 2018  годзе.  Зараз нашы адзінаццацікласнікі   з задавальненнем  атрымліваюць веды ў галіне сельскай гаспадаркі, што дазваляе лепш разумець прафесіі гэтай галіны, — дзеліцца дырэктар школы Наталія Адамушка. — Школьнікі могуць больш упэўнена планаваць сваю прафесійную будучыню, а значыць, дакладней ацэньваць перспектывы працаўладкавання і працы ў аграрнай сферы. Навучанне ў  такім класе  прадугледжвае вывучэнне на павышаным узроўні двух профільных прадметаў. Часцей гэта  біялогія і хімія. Таксама абавязковай умовай з’яўляецца засваенне праграмы факультатыўных заняткаў “Уводзіны ў аграрныя прафесіі”.  Акрамя таго, пры паступленні ў сельскагаспадарчыя навучальныя ўстановы ў выпускнікоў, якія пасля аграрнага класа паступаюць на ўмовах мэтавай падрыхтоўкі, ёсць свае бонусы — залічэнне па выніках субяседавання без уступных выпрабаванняў.

Да ўзгодненай Міністэрствам адукацыі  праграмы ва ўстанове адукацыі дадаюць і нешта сваё.

— Як настаўнік прыродазнаўчых навук,  прывіваю дзецям любоў да малой радзімы, вучу іх беражліва ставіцца да жывёл і раслін, а таксама паважаць людзей, якія працуюць на зямлі, — расказвае настаўнік біялогіі і хіміі Таццяна Алексеевіч. — Хачу, каб вучні не толькі ведалі тэорыю, але і разумелі практычную значнасць многіх прыродазнаўчых пытанняў. Мы  выязджаем на экскурсіі. Дарэчы, ужо пабывалі ў Гродзенскім дзяржаўным аграрным універсітэце. Таксама  арганізоўваем сустрэчы з прадстаўнікамі сельскагаспадарчых прафесій і спецыялістамі ўпраўлення  сельскай гаспадаркі і харчавання Карэліцкага  райвыканкама, з былымі выпускнікамі, а цяпер студэнтамі сельскагаспадарчых устаноў вышэйшай адукацыі. Прывіваем дзецям культуру працы на зямлі. Расказваем, у чым перспектыва выпускнікоў аграрнага класа. А яна ёсць. І самае  важнае – усвядомлены выбар будучага і  шанс паступлення ў аграрныя ВНУ на льготных умовах.

Пункт погляду адміністрацыі,  педагога, несумненна, важны, але што думаюць пра вучобу ў аграрных класах самі вучні?

– Калі падавала дакументы ў 10 клас, настаўнік біялогіі і хіміі Таццяна Аляксандраўна расказала пра магчымасць паступіць у аграклас. А дырэктар школы Наталія Мікалаеўна на агульным сходзе школьнікаў і  бацькоў расказала больш падрабязна аб перавагах паступлення ва ўстановы вышэйшай адукацыі пасля аграрных класаў. Цікава, што, наведваючы факультатыўныя заняткі «Уводзіны ў аграрныя прафесіі», зразумела: там шмат біялогіі. Мне  яшчэ больш стаў цікавы гэты прадмет, тым самым яшчэ і падцягнула веды, — гаворыць адзінаццацікласніца  Дар’я Барысік.  —  Што  магу параіць рабятам, якія пакуль разважаюць, ці патрэбны ім аграклас? Расцэньвайце гэта як бонус. Вучоба ў ім дае паглыбленыя веды па  асобных прадметах, але не азначае прамую дарогу ў АПК, калі ты сам гэтага не захочаш. Разам з тым,  адмоўцеся нарэшце ад стэрэатыпаў. Сельская гаспадарка — сучасная і перспектыўная галіна. А профільныя ВНУ прапануюць шырокі спектр спецыяльнасцяў:  ветурач, заатэхнік,  інжынер-механік, эканаміст. Прадукты харчавання для краіны, іх вырошчванне і вытворчасць будуць актуальныя заўсёды.

— Ніколькі не пашкадаваў, што ў мінулым годзе выбраў вучобу  ў аграрнай групе.  Галіна сельскай гаспадаркі развіваецца, з’яўляюцца новыя тэхналогіі і павінна стаць   сферай нумар адзін у краіне, бо яна забяспечвае людзей харчаваннем, — разважае аднакласнік Уладзіслаў Гомза. — Мая мара — стаць інжынерам. Шукаць тэхналагічныя рашэнні для аптымізацыі вытворчых працэсаў у сферы АПК.

Дарэчы, тэма прафарыентацыі школьнікаў сёння актуальная і работа ў гэтым накірунку  служыць адным з рашэнняў праблемы дэфіцыту рабочых кадраў у сельскай мясцовасці ды і,  увогуле,  адраджэння жыцця на сяле.

Даведачна

Класы аграрнай накіраванасці функцыянуюць у Карэліцкім  раёне з верасня 2018 года. Каб стаць навучэнцамі профільнага класа аграрнай накіраванасці, неабходна мець адзнакі па профільных вучэбных прадметах не ніжэй за 6 балаў.

У бягучым навучальным годзе ў раёне працуюць чатыры групы аграрнай накіраванасці. Гэта адзін  10-ы клас (ДУА “Райцаўская сярэдняя школа імя У.А. Галавача) і тры 11-х класы (ДУА “Райцаўская сярэдняя школа імя У.А. Галавача”, ДУА “Цырынская сярэдняя школа” і ДУА “Красненская сярэдняя школа Карэліцкага раёна”).

За кожнай  з названых устаноў, у мэтах азнаямлення школьнікаў з перадавым вопытам сельскагаспадарчай вытворчасці, дэманстрацыі аграрных тэхналогій замацаваны сельскагаспадарчыя арганізацыі (СВК “Свіцязянка-2003”,  “Маяк-Заполле”). У адпаведнасці з планамі праводзяцца азнаямленчыя экскурсіі  ў сельгаспрадпрыемствы раёна, ААТ “Карэлічы-Лён”.

 

Кацярына КУКАНАВА

Фота аўтара і прадастаўлена ўстановамі адукацыі